Mesa Verde - Black Canyon of the Gunnison - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van fam. Otten - WaarBenJij.nu Mesa Verde - Black Canyon of the Gunnison - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van fam. Otten - WaarBenJij.nu

Mesa Verde - Black Canyon of the Gunnison

Blijf op de hoogte en volg fam.

26 Augustus 2012 | Nederland, Zeewolde

23 aug
In Bluff is het regenachtig als we wakker worden, we besluiten eerst te ontbijten bij Comb Ridge Coffee, waar alles zelf gemaakt wordt, ook de bagels. Allemaal heel lekker! We rijden naar Mesa Verde, het weer blijft slecht! We gaan toch een rondleiding doen in Cliff Palace, de grootste groep woningen die in rotsen is gebouwd. Ook zien we nog Spruce Tree House wat nog goed in tact is. Er zijn zelfs kerkzaaltjes bij! Prachtig om te ontdekken, bijzonder is vooral dat je de rotswoningen vanaf de weg helemaal niet ziet! We overnachten op de camping in het park, volop herten! Het weer is een stuk opgeklaard maar het is 's avonds behoorlijk koud!

24 aug
We gaan zo langzamerhand  richting Denver, waar we nog even de stad in willen. Vanaf Mesa Verde rijden we via Durango richting Gunnison.
Onderweg bezoeken we Silverton, een oud westernstadje. Ook passeren we Ouray, waar ze over hun omgeving spreken als Amerikaans Zwitserland. In de middag arriveren we in Black Canyon of the Gunnison, een nationaal park. Een prachtige canyon van zwarte rotsen waar je op veel plaatsen de snelstromende Gunnison ziet. We kamperen in het park waar het heel erg rustig is. We zien ook veel herten, maar beren zijn er wel, maar laten zich niet zien!

25 aug
We vertrekken al vroeg want we hebben nog best wat kilometers voor de boeg. We beginnen in een prachtig berggebied langs de Gunnison en Lake Blue Mesa. Vreemd genoeg is het overal erg rustig. Na Gunnison blijft het mooi, veel landbouw inde groene vallei waar we doorheen rijden. We stoppen langs de rivier waar veel gevist wordt. Vanaf Colorado Springs de snelweg. We doen toch nog een outlet aan,  Piet wil bij nader inzien toch ook wel zo'n goedkope Levi's, hij koopt er drie! Na enig zoeken vinden we plek in Cherry Creek State Park bij Aurora, een voorstadje van Denver. Je ziet hier herten met op de achtergrond de hoogbouw van Denver! Een prachtige plek waar tot onze verassing elektriciteit en wateraansluiting is.

• 26 Augustus 2012 - 10:53

A.van Holten:

allo allemaal

kom maar weer naar nederland dat piepkleine landje waar toch mensen zijn die jullie graag weer terugzien

bovendien staat de verkiezing voor de deur en is he een en al politiek wat de klok slaat

we hebben een warme week gehad maar nu regent het. geweldig dat jullie zoveel zien en ons dat vertellen
    is het nog de bedoeling dat jullie op dinsdag arriveren

heleen ik wil graag zien wat jij gekocht heb Ik wens jullie een heel prettige reis terug naarHolland

oma