Grand Canyon, Lake Powell - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van fam. Otten - WaarBenJij.nu Grand Canyon, Lake Powell - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van fam. Otten - WaarBenJij.nu

Grand Canyon, Lake Powell

Blijf op de hoogte en volg fam.

22 Augustus 2012 | Nederland, Zeewolde

18 aug
Van San Simeon door het binnenland naar Kingman, een een roteind rijden. Onderweg wel prachtig woestijnachtig landschap, ook behoorlijk warm!

19 aug
Van Kingman rijden we al vroeg naar Grand Canyon, niet al te ver. We zoeken eerst een camping en vinden een prachtige plek in de bos vlak bij het park (daar de campings vol,  althans de plekken waar wij op passen).  Ten X is prima (geen voorzieningen, maar ook maar tien dollar per nacht).  We bezoeken Grand Canyon waar de titel een van  de zeven wereldwonderen nog te bescheiden is, zo overweldigend mooi. Een deel is 's middags niet meer toegankelijk vanwege onweer. Vanwege een bui spelen we een spelletje risk in camper. Helaas zien we schade op de achterkant van de camper, mogelijk loopt onze     borgsom gevaar! Geen helikoptervlucht dus! 's Avonds kunnen we weer bbq' en zelf s'mores maken bij het vuur.

20 aug
Vandaag weer Grand Canyon, het westelijk deel is nu voor ons ook te bewonderen, heel indrukwekkend. Sommige stukken lopen we maar we gebruiken ook de shuttle bus. Eind van de middag gaan we op de camping even bijkomen en eten, onderweg spotten we nog een paar herten, en dan terug voor de sunset, echt prachtig! Met zijn allen douchen we in het park waar een groot douche en wasserettegebouw is. Op onze camping is niet eens stromend water! De hout van de camphost, stilte en in het pikkedonker stookt Daan weer vuur en regelt Heleen de s'mores.

21 aug
's Morgens nemen we afscheid van de camphost en zijn vrouw en rijden we naar Desert View, ook een onderdeel van de Grand Canyon. Ook hier weer prachtig  zicht op de Canyon. Vervolgens rijden we naar Page en  passeren een woestijnachtig indianengebied. In Page doen we de Walmart aan waar wat batterijen en telefoon mogen worden opgeladen. Vanaf de camping in Novato bij San Francisco hebben we geen electriciteit meer gehad! Na de Walmart rijden we naar de Lone Rock, een strand tevens camping aan het Lake  Powell. De lokatie is heel bijzonder, een groot meer waar je heerlijk in kunt zwemmen tussen de witte rotsen en middenin de Lone Rock. In het begin van de avond behoorlijk onweer en regen.

• 22 Augustus 2012 - 23:29

Mieke En Walther De Weert:

Hallo lieve grote familie,

als wij de verhalen lezen dan beleven jullie in ieder geval genoeg en hoeven
    jullie allemaal niet meer het leger in!!!
    Wij kennen de route die jullie hebben gereden en de plaatsen die jullie
    hebben aangedaan. De zeeleeuwen daar waren wij destijds, 13 jaar geleden, bij gestopt en toen stond de politie gelijk achter on omdat je daar niet mocht stoppen.
    Maar die route is wel erg mooi. Zijn jullie niet weggewaaid bij de Gran Canyon van de warmte?

Maar wij denken dat jullie na een maand vakantie te hebben gehad ook tevens hierover een
    maand kunnen vertellen. Geniet dfe verdere reis en zorg dat jullie heelhuids weer aankomen.WARME DOUCHES STaAN OP JULLIE TE WACHTEN!!!

liefs Mieke en Walther