Capital Reef, Bryce, Zion, Las Vegas - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van fam. Otten - WaarBenJij.nu Capital Reef, Bryce, Zion, Las Vegas - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van fam. Otten - WaarBenJij.nu

Capital Reef, Bryce, Zion, Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg fam.

13 Augustus 2012 | Nederland, Zeewolde

5 aug
Op Thousand Lakes is geen brood te koop, ze bieden hier home made muffins als ontbijt! In Capital Reef blijkt een groot deel afgesloten wegens overstroming na noodweer, een 4weeldrive heeft er een hele nacht vastgezeten! Wij kunnen maar een klein deel zien. We plukken nog wat fruit van de bomen in een boomgaard en rijden dan over de scenic 12 richting Bryce.   De route is prachtig met mooie uitzichtpunten, ook worden we opgehouden door cowboys die een groep koeien ergens anders moeten zien te krijgen. Op camping Ruby's treffen we Henk, Rineke en kids waar we gezellig mee eten.

6 aug
Vandaag met zijn allen Bryce in, ongelooflijk dat deze prachtig gevormde rotsen natuurlijk zijn! Later in de middag gaan Piet en de kids een tocht met quads maken, vet natuurlijk!
We eten bij Henk die op 7 aug 50 wordt en dat gezellig met ons viert. Inmiddels is de voorkeur voor gepofte aardappels ook aan hen overgedragen!

7aug
Henk zijn officiële verjaardag, we zwaaien ze uit en gaan na veel gezelligheid allebei weer verder. Wij rijden naar Zion, niet al te ver weg. Rond het middaguur zijn we daar, na enige parkeerproblemen pakken we de shuttle om Zion te bekijken. In tegenstelling tot Bryce zie je hier de canyon vanuit het dal, wat steeds smaller wordt. Het is prachtig om te zien, bij het eindpunt, waar de kloof heel  smal is, waden we een  door de rivier de Virgin,de enige rivier die in Utah ontspringt. Omdat het 41 graden is laten we  de wandelingen verder  voor wat ze zijn. Wel proberen we de door Evert aangeraden patat! Ook voor de camping is het te warm, we rijden door naar Snow Canyon State Park, net iets voorbij St. George. Daar treffen we een idyllische plek waar we de enige kampeerders zijn, een supermooie campground. De naam snow slaat op de vestiger van het park, het is er bloedheet. Geen douches,wel een waterslang waar we om de beurt lekker onder gaan staan. En lekker een aardappel op de bbq met een hamburger.

8 aug
Vanuit Snow Canyon naar Las Vegas! We wilden, daar aangekomen, gelijk naar de outlet, na zoveel natuurschoon was de jeugd wel toe aan shoppen! Geen parkeerplek voor onze reuzecamper, dus dan eerst maar naar de camping. Het woord dekt de lading niet, een groot parkeerterrein waar honderden campers kunnen staan, nul gezelligheid en nul schaduw terwijl de temperatuur toch boven de 40 graden is. De enkele plekken die er met een boompje er zijn kosten 24 dollar extra! Wij nemen gelijk de bus richting outlet, Daan slaagt er goed met zijn schoenmaat 47, ook de rest scoort gympen en Anniek gaat uit haar dak bij haar favoriet Tommy Hilfiger. Vervolgens naar de Strip waar we onze ogen uit kijken. Werkelijk amazing, veel, extreem,en handig om in 1 avond alle wereldsteden te zien. We aanschouwen het prachtige schouwspel van de fonteinen van het Bellagio, in het nagebootst Comomeer, de gondeliers bij het Venetian en nog veel meer. Op extreem grote schermen volgen we de hardlopers op de Olympische Spelen en zien we dat Afrojack hier ook komt bijklussen. Buiten is het extreem warm, binnen loeit overal de airco.
Moe van de warmte en het lopen gaan we naar de camper op Circus Circus voor n plakkerig warme nacht.

9 aug
Eerst maar het zwembad in, Anja is helemaal naar van de hitte. Nog meer winkelen hoeft niemand dus we rijden de desert in. Veel kilometers te maken door een indrukwekkend landschap. Halverwege de ochtend zoeken we benzine en vinden we een heel Amerikaans station, waar we koffie en donuts nemen, de estafette met de struikelende Zuid Afrikaanse atleten en het  lange afstandzwemmen kijken.  Halverwege treffen we een zaakje, ongeveer in de bloedhete middle of nowhere, waar ze heerlijk ijs verkopen en een wijntje voor de avond, ook niet zo makkelijk te vinden. In het begin van  de avond gaan we naar Campground Mammoth Lakes, lekker koel in het bos, oppassen voor beren! Lekker eten en kampvuur maken! Geen internet , geen electra, geen douches maar heerlijk bijkomen na zoveel hitte!

10 aug
' s Morgens eerst even inkopen doen bij een grote super, het blijkt hier een toeristische omgeving te zijn met skimogelijkheden in de winter. In de winkel zijn de hotdogs onweerstaanbaar, zo goedkoop. We gaan richting Yosemite, maar na een mijl op vijf komen we langs Lake Mary, waar het zo mooi is dat we er besluiten te blijven. We staan vlakbij het meer waar we zwemmen, kanoën en vissen. Weer geen douches, internet, electra noch bereik dus we zijn ver van de bewoonde wereld.
's Avonds aardappels, vlees en maiskolven op de bbq en een wijntje, hier in Californie geen probleem om te krijgen, hele schappen vol bij de super. We hopen hier beren te  zien maar helaas. Wel een afdruk van een poot bij de gevangen vis die verdwenenis!