Yosemite - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van fam. Otten - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van fam. Otten - WaarBenJij.nu

Yosemite

Blijf op de hoogte en volg fam.

13 Augustus 2012 | Nederland, Zeewolde

11 aug
Omdat het er druk schijnt te zijn gaan wij al vroeg naar Yosemite. Wat een teleurstelling als de camping bij de oostingang, waar wij om 11 uur zijn (met het principe first come first serve) al vanaf 9.30 u vol is, en dat geldt voor alle campings in het park (13 stuks, grotendeels gerserveerd). Dan maar met de camper het park in. We maken diverse stops onder andere voor een duik in superhelder koud water en genieten van mooie uitzichtpunten. Richting Yosemite Valley wordt het belachelijk druk, verkeersregelaars en files om daar het visitors centre te bereiken. Dit past helemaal niet bij ons idee van natuurparken, we besluiten dan ook ooit later, buiten het seizoen, maar terug te keren. Aan het eind van ded ag verlaten we Yosemite. We rijden dan een stukje maar treffen weinig campings. Als we er een ontdekken en hebben betaald zien we de camping absoluut niet zittten, dixies en onguur volk in grote groepen! Na ruzie over het kampgeld wat we niet terug krijgen maar verder en uiteindelijk op een parkeerterrein overnacht met instemming van de buren, een liquor store en een motel. Het is al laat, des te lekkerder smaken de afgehaalde pizza's!